Subaru Aalsmeer

SUBARU XV

  • vanaf

    € 27.895

     

  • vanaf

    6,3 l/100 km

    Gecombineerd

VEILIGHEID

Om u te helpen om ongevallen te voorkomen, en u te beschermen wanneer ze niet meer voorkomen kunnen worden, is de SUBARU XV uitgerust met een variëteit aan actieve en passieve veiligheidssystemen. Subaru’s actieve veiligheid zorgt voor voorspelbaar rijgdrag door precieze controle, uitstekend zicht, en geavanceerde technologie om ongevallen te voorkomen. De passieve veiligheid bestaat onder meer uit meerdere airbags, anti-whiplash voorstoelen, veiligheidspedalen en 3-puntsgordels die u beschermen wanneer het ondenkbare gebeurt.

 
  • Ringvormige verstevingsframes

    Ringvormige verstevigingsframes in dak, portieren, raamstijlen en wagenvloer maken het passagierscompartiment nog robuuster. Via deze constructie wordt de tijdens een botsing vrijkomende botsingsenergie weggeleid van de inzittenden en geabsorbeerd.

    De verstevigingsframes van de SUBARU XV zijn gemaakt van staal met een hoge treksterkte, dat niet alleen extra sterk, maar tegelijkertijd ook extra licht is. 

  • Subaru XV Allwheeldrive
 
  • Zicht

    Om gevaar te kunnen omzeilen, zult u het wel eerst moeten zien. De Subaru XV werd zodanig ontworpen dat de bestuurder zich in de auto optimaal bewust is van de omgeving. Dankzij de hoge zitpositie en het dynamische cabin-forward ontwerp met zijn afzonderlijke driehoeksruitjes wordt de blinde hoek verkleind en het zicht verbeterd. Bovendien geeft de achteruitrijcamera een goed beeld van wat er achter de auto gebeurt. 

  • Subaru XV Boxermotor
 
  • 5-sterren in EURO NCAP-test

    De SUBARU XV heeft nieuwe maatstaven op het gebied van inzittendenbescherming gezet. Hij werd met minutieuze aandacht voor detail ontwikkeld en scoort in de Euro NCAP-test vijf sterren, de hoogst mogelijke score voor een personenauto. 

  • Subaru XV Vehicle Dynamics Control
 
  • Vehicle Dynamics Control System

    Het Vehicle Dynamics Control System houdt met behulp van een aantal sensoren in de gaten of de auto de door de bestuurder beoogde koers blijft volgen. Als een band slipt of de auto door een hoge snelheid van de beoogde koers afwijkt, worden de koppelverdeling van het AWD-systeem, het motorvermogen en de remdruk op elk wiel aangepast om de auto op koers te houden. 

  • Subaru XV Remsysteem
 
  • Stoelen, veiligheidsgordels en SRS*1 airbags

    De voorste inzittenden worden stevig op hun plaats gehouden door veiligheidsgordels die in hoogte verstelbaar zijn en die uitgerust zijn met gordelspanners. De SUBARU XV is ook voorzien van voorstoelen met een anti-whiplash constructie en energie-absorberende hoofdsteunen die voor extra bescherming zorgen in geval van een aanrijding van achteren. Ook de achterzittingen bieden extra bescherming doordat deze verder naar achteren zijn geplaatst; in geval van een aanrijding van opzij wordt zo de kans op lichamelijk letsel nog verder verkleind. SRS*1 airbags voor, SRS*1 side airbags voor en SRS*1 gordijn- en knie-airbags behoren tot de standaarduitrusting op alle uitvoeringen. En dankzij de ISO-FIX bevestigingspunten – die overigens niet ten koste gaan van het laadvolume – laten kinderzitjes zich eenvoudig installeren.

    *1 SRS: Supplemental Restraint System. Effectief indien gebruikt in combinatie met de veiligheidsgordels.

  • Subaru XV Stoelen veiligheidsgordels en airbags
 
  • Beschermingscompartiment

    Elke Subaru heeft meer te bieden dan gebruikelijk is in de auto-industrie als het op veiligheid aankomt. De SUBARU boxermotor en versnellingsbak van de SUBARU XV zijn zodanig geconstrueerd dat ze bij een frontale aanrijding niet het interieur in komen, ter bescherming van de inzittenden. 

  • Subaru XV Chassis